sunnuntai 20. maaliskuuta 2011

Se on täällä

Mikäkö ? HHT. Ja mitäkö se tarkoittaa ? No, hiilihydraattitietoista elämää :) Ja minäkö hurahtanut johonkin humpuukiin ? Ehen :)

Myö nyt vaan ollaan jättämässä (minä aikapäiviä sitten) lisäaineet ja eekoodit historiaan. Pikkuhiljaa opetellaan syömään oikeaa ruokaa, ilman lisäaineita. Odotan suuresti kun saamme esikon kesätyöpaikalta luomukyytön lihaa ! Voi että. Se vasta maistuukin hyvältä.

Mitä moskaa ihminen suuhunsa pistää : maku on usein aikaansaatu aromeilla, lisäaineilla.... Esanssia sanoo meidän isäntä. Ei ihmiskeho tätä sulata :( Itse olen siirtynyt pois aikaa sitten lisäaineiden koukuttavasta maailmasta ja muu perhe saa luvan tulla perässä ;) Jogurtit, vanukkaat, jäätelöt yms. eivät tee kenestäkään terveempää.

Vehnäjauho. Mitäpä siitä ? Yksi turhakkeista. En keksi yhtään syytä miksi tuota käytetään. Samoin puhdistettu, valkoinen sokeri. Mihin sitä tarvitsee ?

Salaperäistäkö ? Jatkoa seuraa :) Eräästä lähteestä olen saanut suurta innoitusta siirtyä yhä luonnonmukaisempaan elämään ja täytyy sanoa että näiden viikkojen kokemuksella en kadu hetkeäkään. En kadu niitä kiloja mitä on kadonnut, en kadu että verenpaineeni on normalisoitunut.... Olo on virkeä ja levollinen :)

Mutta kuten totesin, jatkoa seuraa.

7 kommenttia:

S kirjoitti...

Onnea uudelle tielle!

Mia kirjoitti...

Vau. :)

äiti kuudelle kirjoitti...

Jarna : kiitos !

Mia : myös olo on tosiaan Wau :D

Reija kirjoitti...

hitis, minä koin saman heräämisen pari viikkoa sitten! luomumpaan suuntaan siirryttiin jo vuoden alusta, mutta etenkin vehnän olen vähentänyt aikalailla minimiin, tavallaan sen minkä olen voinut tekemällä tosi helppoja valintoja. olo on kyllä parempi, ei ole turvottanut lainkaan, eli tämä pehmeä alku on minua motivoinut oikeaan suuntaan. tsemppiä meille - jään jännityksellä odottamaan sun uusia postauksia edistyymisestä!

äiti kuudelle kirjoitti...

MonenÄiti : hiilariturvotus on tosiaan kadonnut ja sitä todistaa parissa viikossa vyötäröltä kadonneet 7 senttiä ;) Samoin "kaksoisleuka" on pienentynyt. Valintojen teko on melko helppoa, eikö ? Onneksi muksut tykkää kasviksista. Vielä on työsarkaa heidän kanssaan.

Reija kirjoitti...

itse huomasin kanssa että ne päivät kun olen ollut "lepsumpi", eli käyttänyt vehnää, on myöskin sokerinhimo ollut tosi paha... oletko sinä huomannut saman?

äiti kuudelle kirjoitti...

MonenÄiti : en ole käyttänyt vehnää enkä sokeria lainkaan :) Hiilihydraatteja menee n. 20g/vrk. Enempää ei voi tai juurikin tulee noita himoja. Hyvä sivusto on karppaus.info. Sieltä löytyy mahtavasti tietoa ja moneen kysymykseen vastaus :)